Általános Szerződési Feltételek
Jelen általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: áSZF) a Pontnet Kft. (székhelye: 2800 Tatabánya Munkácsy M. 4. Cégjegyzékszám: 11-09-007098 Bejegyző: Komárom Esztergom megyei Bíróság mint Cégbíróság) mint adatkezelő (továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: ügyfél) legfontosabb jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
1. Megrendelés
A termékek lényeges  tulajdonságait, jellemzőit, használatukra vonatkozó tudnivalókat a konkrét  árucikk információs oldaláról, illetve a termékhez mellékelt használati  utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt az áruval  kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll  rendelkezésére. Amennyiben a web áruházban található bármely áru minőségével,  alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a  weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon  ügyfélszolgálatunkhoz. A termékek, termékcsomagolások a gyártástól függöen eltérhetnek az oldalnukon található képektől.
                    A vételár mindig a  kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi  adót tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
                    A Weboldalról  megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja  azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép  hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem  befolyásolja. A Szolgáltató arra törekszik, hogy a honlapon közölt termék- és  árinformációk a lehető legpontosabban legyenek feltüntetve. Ha ennek ellenére  hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan  téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától  jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő hibás árra, akkor a  Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a  helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az ügyfél elállhat  vásárlási szándékától. Akciós árak esetében az akció egy meghatározott ideig,  legfeljebb a meghatározott készlet erejéig tart (amely készlet az akció záró  időpontját megelőzően is kimerülhet).
                    A megrendelést a  Szolgáltató weboldalán keresztül nincs regisztrációhoz kötve, azonban az  ügyféltől csak akkor fogadja el, ha az ügyfél a megrendeléshez szükséges -  csillaggal jelzett - valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az  ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra  visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért  semminemű felelősség nem terheli. 
                    Az ügyfél a  megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen általános Szerződési  Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
                  Szolgáltató az  ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az  ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni.  Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül  ügyfél részére nem érkezik meg, akkor   az ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül,  automatikusan megszűnik. Ez alól kivételt képez az az eset, ha az ügyfél  tévesen adta meg e-mail címét.
2. Szállítási feltételek
A megrendelt árut, postával,  futárszolgálattal vagy csomagátvételi pontra tudjuk kiszállítani. A  szállítási költség a rendelés értékétől és a szállítás módjától függ,  (A szállítási költség pontos összege a kosár  megtekintésekor látható).
                    A termékek mellett található szállítási idők az adott termék  elérhetősége szerint változnak, azt az átlagos időt jelzik, amely alatt a  termék várhatóan küldhetővé  válik.  A megrendelést visszaigazoló levél  megérkezése után e-mailben tájékoztatjuk a szállítás várható időpontjáról.  Amennyiben egy termék beszerezhetősége megváltozik, akkor arról haladéktalanul  tájékoztatjuk. Amennyiben bármilyen oknál fogra a rendelésre már nem tart  igényt, azt bármikor jelezheti számunkra és a rendelést töröljük.
                    A rendelés teljesíthetőségét követően lehetőség van a  szállítás napjának módosítására, azonban a kiszállítás pontos időpontra történő  meghatározására nincs lehetőség.
                  Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt  szíveskedjék megvizsgálni és amennyiben sérülést észlel, vetessen fel  jegyzőkönyvet, valamint ne vegye át a csomagot.
3. Szerződés
A Felek közötti szerződés a rendelés leadásával jön létre.A megrendelés leadása után, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon, személyesen és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása során jön létre. A Felek között magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 3 évig őrzi.
4. Fizetési módok
4.1 Utánvét
Készpénzben az áru átvételekor a futárnak fizet. (Csak Magyarország területén)
4.2 Előre utalás
Emailben elküldjük a számlaszámot és az összes utaláshoz szükséges információt, mely alapján átutalja bankszámlánkra az összeget. Amint az megérkezik a számlánkra, feladjuk a megrendelt termékeket. (Csak Magyarország területén)
4.3 Bankkártya
A termékek összekészítését követően a emailben küldünk egy linket, melyre rákattintva intézheti online a fizetést. Ingyenes, gyors és abszolút biztonságos fizetési mód.
5. A vételár
Az áruk mellett található ár az áFá-t tartalmazza. A megrendelő lapon, illetve a visszaigazoló levélben megtalálható a megrendelt termékek ára, a szállítási költség, valamint ezek összege, amely az átvételkor ténylegesen fizetendő összeget takarja. Az itt szereplő árak csak az internetes megrendelés esetén érvényesek.
6. Szavatosság
6.1. A 2013, évi V. törvény A Polgári Törvénykönyvről Magyarországon minden újonnan  vásárolt termék esetében 2 éves szavatossági időt biztosít, amennyiben fogyasztói  szerződés jön létre (amely a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső  célból szerződést kötő személy – fogyasztó – és olyan személy között jön létre, aki  (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti).  A szavatosság feltételeit a Polgári Törvénykönyv és a 19/2014 (IV.29.). NGM rendelet  tartalmazza. A Webáruház szavatossági kötelezettséggel tartozik, amennyiben az  eladott termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a  szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. A Webáruház felel akkor is, ha a  szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a fogyasztó végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. A  szavatosság érvényesítésének feltétele, hogy amennyiben a felek a hiba eredetét  illetően nem értenek egyet, a fogyasztó kötelezettsége a hiba eredetének bizonyítása
  (szakvélemény). A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a  felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, ebben az időszakban a bizonyítás  a Webáruház kötelezettsége. Ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában  ismerte, vagy azt ismernie kellett, a Webáruház mentesül a szavatossági felelősség alól.
  
  6.2. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha az Eladó a kijavítást, illetve a  kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének az előző mondatban írt feltételekkel  nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy  elállhat a szerződéstől.  A kijavítást vagy  kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére  figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős  kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A vásárló a hiba felfedezése után a  körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását az Eladóval  közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.
  
6.3. Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás  alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Webáruházat szavatossági kötelezettség  nem terheli, a terméket nem cseréli, és vételárát nem térít vissza. A vásárló jogosult  ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját  költségén történő újbóli kiszállítását.
6.4 A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szólótájékoztató
6.4.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet ön a kellékszavatossági jogával?
  ön a Pontnet Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági   igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg önt kellékszavatossági igénye alapján?
  ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
  Kérhet   kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az ön által   választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más   igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a   kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy   igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a   vállalkozás költségére ön is kijavíthatja, illetve mással   kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
  Választott   kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés   költségét azonban ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a   vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti ön kellékszavatossági igényét?
  ön   köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,   mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.   Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől   számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már   nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
  ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
  A   teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye   érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha ön   igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pontnet Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után   azonban már ön köteles bizonyítani, hogy az ön által felismert hiba már   a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.4.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet ön a termékszavatossági jogával?
  Ingó   dolog (termék) hibája esetén ön - választása szerint - az 1. pontban   meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg önt termékszavatossági igénye alapján?
  Termékszavatossági igényként ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
  A   termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor   hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a   gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti ön termékszavatossági igényét?
  Termékszavatossági   igényét ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két   éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát   elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
  Termékszavatossági   igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával   szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény   érvényesítése esetén önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
  A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
6.4.3. Jótállás
 Cégünk az általunk eladott termékekre általában egy év garanciát vállal. Az ettől eltérő szavatossági és garanciális idő  a mellékelt garanciális okmányokon szerepel. Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük. Amennyiben erre bármely okból nincs lehetoség, a kifizetett vételárat visszafizetjük. A használat során bekövetkezett meghibásodásokra az árucikkhez mellékelt magyar nyelvű garanciajegyben leírtak az érvényesek. 
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 6.4.1. és a 6.4.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik
6.5. A szavatosságról bővebb információt itt olvashat.
7. Elállás
Elállási/Felmondási jog
                    
  ön a rendeléstő a termék készhezvételéig korlátozás nélkül elálhat rendelésétől. A termék kézhezvételélől 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a dolog  adásvételétől eltérő szerződés esetén a teljesítés megkezdődött, ön jogosult 14  napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
  
                    Az elállási/felmondási határidő: a dolog adásvételétől eltérő szerződés esetén  : „a termék kézhezvételének napjától számított 14 nap elteltével jár le”;
                    Ha ön elállási/felmondási jogával élni kíván,  elállási/felmondási szándékát egyértelmű nyilatkozatban (például postán, telefaxon  vagy elektronikus úton küldött levél útján) köteles közölni velünk: 
                    ,  telefon: 34/511-840, postán Pontnet Kft. 2800, Tatabánya Munkácsy M. u. 4.,  személyesen: 2800, Tatabánya Dózsakert 61/J. (sétáló utca) 
  
                    Ebből a célból felhasználhatja az alábbi a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát  is. 
  
  ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt  határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. 
  
                    Az elállás/felmondás joghatásai 
  
                    Ha ön eláll ettől a szerződéstől, az ön által teljesített valamennyi  ellenszolgáltatást haladéktalanul, de legkésőbb az ön elállási nyilatkozatának  kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük, ideértve a fuvarozási  költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel,  hogy ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő  fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során  alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha ön  más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e  visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag önt semmilyen többletköltség nem  terheli. 
  
                    A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a dolgot,  vagy ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot  kell figyelembe venni. 
  
  ön köteles számunkra a dolgot indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb  elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy  átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt  elküldi a dolgot.
                    A dolog visszaküldésének közvetlen költségét ön viseli.
   ön kizárólag akkor  vonható felelősségre a dologban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a dolog  jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges kezelést  meghaladó használat miatt következett be.
A vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát:
- olyan termék értékesítése esetében, amely a vásárló személyéhez kötött, illetve amelyet a vásárló utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza
- hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a vásárló felbontotta
- valamint a jogszabályok által meghatározott további esetekben.
  
                    Elállási/Felmondási nyilatkozatminta 
  
                    Csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és  juttassa vissza! 
  
                    Címzett: Pontnet Kft. 2800, Tatabánya Munkácsy M. u. 4,  
                    , telefon: 34/511-840, 
                    Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy  gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi  dolog/dolgok adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló  szerződés tekintetében: 
  
  
  
                    Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 
  
                    A fogyasztó(k) neve: 
  
                    A fogyasztó(k) címe: 
  
                    A fogyasztó(k) aláírása: 
  
  
  
                  Kelt:
8. Panaszkezelés
Webáruházunk célja, hogy valamennyi  megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett  teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a  szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti  e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
                  A  szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás  kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék. A fogyasztóvédelemről szóló jogszabályok  alapján a Fogyasztó a panaszát előterjesztheti a lakhelye szerinti illetékes  megyei, vagy a Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010, 
                  Fax száma: (34) 316-259, 
                  Név: Dr. Rozsnyói György, 
                  E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;  címén és az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnél.
                  
                  Online vitarendezési platform:
                  Az Európai Bizottság internetalapú platformot  hívott életre, azon fogyasztók számára, akik panasszal kívánnak élni az általuk  online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel  szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a  panasz kezelésére. Ha a nemzeti jogszabályok lehetővé teszik, a kereskedők is  nyújthatnak be panaszt a fogyasztókkal szemben a termékek vagy szolgáltatások  online vásárlásával kapcsolatban.
Azok a vitarendezési testületek szerepelnek  az online vitarendezési platform jegyzékében, amelyek megfelelnek bizonyos  minőségi előírásoknak, és amelyeket a nemzeti hatóságok is elismernek.
A honlap az EU 23 hivatalos nyelvén áll  rendelkezésre.
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
9. Adatvédelem
Az ön adatait a rendelés teljesítése valamint a rendelés adatainak ellenőrzésének érdekében tároljuk. Adatait harmadik félnek csak a rendelés teljesítése érdekében annak szükségességének mértékében adjuk át. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek és GDPR-nak megfelelően járunk el. Bővebben az adatvédelmi tájékoztatónkban.
10. Elérhetőség
Amennyiben önnek kérdései lennének a következő módon érhet el minket. Internet: , telefon: 34/511-840, Postán és személyesen: 2800, Tatabánya Dózsakert 61/J.
11. üzemeltető
Az áruk eladója: Pontnet Kft, Tatabánya Dózsakert 61/J.  (székhely: Tatabánya Munkácsy M. 4.) 
                    A cég képviselője: Schubert Zoltán
                    Cégjegyzékszám: 11-09-007098 Bejegyző: Komárom Esztergom  megyei Bíróság mint Cégbíróság
                    Adószám: 11817680-2-11
                    GKM Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal nyilvántartási  szám: C/002 945
                  Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-54271/2012.
12. Hosting
A tárhely szolgáltató neve: Pontnet Kft, Tatabánya Munkácsy  M. 4.
                    Telefon: 34/511840
                    A cég képviselője: Schubert Zoltán
                    Cégjegyzékszám: 11-09-007098
                  info@pontnet.hu 
Ezt a dokumentumot ide kattintva letöltheti pdf formátumban.
